Digital markedsføring
Bachelor i Digital markedsføring
Vil du bli en av bransjens dyktigste markedsførere? Med denne komplette bachelorgraden innen digital markedsføring får du verktøyene som trengs for en spennende karriere.
Hva lærer du?
Digital markedsføring er en utdanning som kombinerer markedsføring og teknologi. Studiet er tett på bransjen, og du får både praktiske og teoretiske ferdigheter. Dette gir deg etterspurt kompetanse i et fagfelt som er i konstant endring. Praktiske gruppeoppgaver gir deg erfaring med viktige verktøy og plattformer.
På dette studiet lærer du blant annet å:
- lage godt innhold som treffer målgruppen
- utvikle digitale markedsstrategier
- planlegge og gjennomføre digitale kampanjer
- analysere og kontrollere effekt av tiltak
Det er i skjæringspunktet mellom teknologi og markedsføring at ekte verdi skapes. Norge trenger nysgjerrige mennesker, som ønsker å utfordre det velkjente og finne nye muligheter og løsninger på utfordringer i forskjellige bransjer.
På Kristiania utdanner vi fremtidens mest allsidige og dyktige markedsførere. Med en bachelor i digital markedsføring vil du være klar til å gå rett fra studier til drømmejobben, og skape endring i en bransje som hele tiden utvikler seg.
Erfarne forelesere gir deg god innføring i kreativitet, nyskapning, bærekraft, markedsføring og forbrukeratferd. Videre bygger du på med datadrevet markedsføring og digital markedsstrategi. Du får verdifull erfaring med å jobbe i kreative team, både med faglige problemstillinger og i tverrfaglige prosjekter.
Dette studiet benytter seg av en rekke undervisningsformer, fra forelesninger og diskusjoner til øvinger og presentasjoner. Du vil jobbe med gruppeprosjekter gjennom hele studiet, både med dine medstudenter og på tvers av studieretninger.
Gjennom samhandling får dere praktisert og anvendt fagstoff og ferdigheter til å løse komplekse problemstillinger. Studiet avsluttes med et bachelorprosjekt hvor du benytter all opparbeidet kunnskap og kompetanse, i utforskingen av en selvvalgt problemstilling.
Kommende startdatoer
Videre studier/jobbmuligheter
Etter fullført utdannelse vil du ha kunnskapen og ferdighetene du trenger for å gå rett ut i jobb. Denne graden gjør at du kan jobbe som en del av et reklame-, medie- eller digitalbyrå, som en bedrifts digitale ekspert, som en konsulent, eller for deg selv i egen virksomhet. Du kan blant annet jobbe som:
- Digital markedsfører, med en viktig rolle i alt som skjer i de digitale kanalene, som blant annet optimalisering av nettsiden, Google ads, sosiale medier og nyhetsbrev.
- SoMe-ansvarlig, med ansvar for den strategiske bruken av sosiale medier til å skape oppmerksomhet rundt bedriften. Innebærer ofte å skrive korte tekster, ta bilder og filmer, redigere og analysere trafikk.
- Performance- eller markedsansvarlig, med overordnet ansvar for markedsplaner og -aktivteter i en bedrift. Jobben består i å legge og følge opp strategier i tråd med virksomhetens overordnede målsetninger.
Opptakskrav/Søknad
For å kunne søke på studiet må du ha ett av punktene nedenfor:
- Generell studiekompetanse
- Generell studiekompetanse etter fagopplæring med fag/svennebrev eller yrkespraksis og utdanning etter 23/5-regelen
- Realkompetanse
Studiefakta, Tittel m.m
Praksis
Alle studentene ved dette studiet har praksis i en bedrift eller organisasjon i flere uker. Våren tredje året får studentene en inngang til arbeidslivet gjennom presentasjon, profesjon og praksis. Med dette får de profesjonell erfaring i praksisdelen samt spesialisering gjennom bacheloroppgaven.
Kostnader
Lånekassen
Studiet kvalifiserer til støtte fra Lånekassen.
Pris per semester: 38 800 kr
Hvorfor velge Kristiania ?
Relevante gjesteforelesere
Sosialt skolemiljø
Tett på arbeidslivet
Jeg vil vite mer!
Kristiania | Utdanning med tradisjon for forandring
Kristiania tilbyr høyere utdanning i Oslo, Bergen og på nett. Vi jobber tverrfaglig og tett på arbeidslivet, og våre fagskole-, bachelor- og masterstudier er kjent for praksis/internship-muligheter. Vi har over 100 utdanninger, fordelt på fire fagfelt: HR, markedsføring og kommunikasjon...