Digital forretningsforståelse og markedsføring
Årsstudium i digital forretningsforståelse og markedsføring
Ønsker du en spennende utdanning innen markedsføring og forståelse for hvordan digitalisering påvirker verdiskapning for bedrifter? Da er årsstudium i digital forretningsforståelse og markedsføring et perfekt valg! I dette programmet får du innblikk i temaer som business analytics, sosiale medier, merkevareledelse og digitale forretningsmodeller.
Årsstudiet passer for deg som enten er i startfasen av et utdanningsløp, eller som allerede er yrkesaktiv og ønsker å bygge på med mer kunnskap innen dette fagfeltet, med fokus på digital kompetanse. Studiet har høy relevans for flere deler av arbeidslivet.
Hva lærer du?
Årsstudiet kombinerer klassiske økonomisk-administrative emner som bedriftsøkonomi, markedsføring og merkevareledelse, PR og omdømme med nyere, digitalfokuserte emner som business analytics, innføring i digital markedsføring og digital transformation management. Alle emnene er obligatoriske og utgjør til sammen 60 studiepoeng.
På dette studiet lærer du blant annet om:
- grunnleggende bedriftsøkonomi og hvordan ta lønnsomme beslutninger
- hvordan påvirkes mennesker til å hente inn informasjon, danne seg holdinger og dermed ta valg i en kjøpssituasjon
- hvordan bedrifters forretningsmodeller endrer seg som følge av digital transformasjon
- hvordan sosiale medier kan brukes effektivt av bedrifter til å nå ut til målgruppene sine og formidle sine budskap
- hvordan du kan analysere markedsføringskampanjer for å vurdere om de har lykkes eller ikke
Kommende startdatoer
Videre studier/jobbmuligheter
- Årsstudiet gir deg en formell kompetanse innen markedsføring og digitalisering, og er en sikker investering for fremtiden. Nærmest uavhengig av hvilken bransje eller karriere du sikter deg inn mot, vil kunnskap om digital forretningsforståelse og markedsføring være nyttig å ha med seg.
- Årsstudiet i digital forretningsforståelse og markedsføring er knyttet tilbachelor i digital markedsføring og ledelse. Ønsker du å studere videre etter årsstudiet, kan du gå videre på bachelorgraden.
- Årsstudiet tar utgangspunkt i næringslivets behov, og gir innblikk i konkrete problemstillinger som du til daglig kan møte i en virksomhet. Våre undervisere har betydelig næringslivserfaring og relevant faglig bakgrunn. Studiet egner seg både som tilleggsutdanning og som starten av et lengre utdanningsløp på bachelor- og masternivå.
- Velger du å gå videre til vårt bachelorprogram i digital markedsføring og ledelse, kan du etter endt utdanning gå inn i stillinger som blant annet markedsfører, markedssjef, digital markedsfører, prosjektleder, kundekonsulent og markedskonsulent.
Studieplan
1. semester
- Markedsføring - ØKAD1140 (7,5)
- Forbrukeratferd og psykologi - DML1120 (7,5 sp)
- Grunnleggende bedriftsøkonomi - ØKAD1110 (7,5 sp)
- Merkevareledelse, PR og omdømme - DML1220 (7,5 sp)
2. semester
- Digital transformation management - ØKAD1240 (7,5 sp)
- Innføring i digital markedsføring - DML1210 (7,5 sp)
- Digital markedskommunikasjon - DML2210 (7,5 sp)
- Business analytics: digitale markedsverktøy - DML2220 (7,5 sp)
Opptakskrav/Søknad
Generell studiekompetanse
Studiefakta, Tittel m.m
Årsstudium, 60 studiepoeng
Kostnader
Kontakt skolen for informasjon om kostnader.
Hvorfor velge Oslo Nye Høyskole?
Nettbaserte forelesninger
Støttet av lånekassen
Ettertraktet utdanning
Jeg vil vite mer!
Spennende studiemuligheter ved Oslo Nye Høyskole
Oslo Nye Høyskole tilbyr fleksibel utdanning som legger til rette for læringsglede og livslang læring. Oslo Nye Høyskoles samfunnsoppdrag er forskning og utdanning av høy kvalitet. På campus i Oslo eller på nett. Vi er en uavhengig breddehøyskole med...