Digital markedsføring og salgsledelse
Bachelor i Digital markedsføring og salgsledelse
Dette er en internasjonalt anerkjent bachelorgrad, som gir deg gode jobbutsikter. Med kompetanse innen både digital markedsføring og salg blir du ettertraktet i en rekke spennende bransjer.
Hva lærer du?
Alle bedrifter og organisasjoner har noe de vil selge, enten det er varer eller tjenester. Studiets kombinasjon av markedsføringsfag og salgsledelse gir deg kompetansen du trenger for å bli en profesjonell salgsleder i bedrift til bedrift-markedet (B2B).
Du lærer blant annet om:
- å utvikle og lede gode salgsstrategier
- å organisere, lede og måle et salgsapparat
- å skape gode kundeopplevelser
- digital markedsføring og forbrukeratferd
- hvordan forhandle
Salg handler om å skape gode løsninger som dekker kunder sine behov. Det vil si å tilby noe folk og bedrifter trenger. Utdanningen gir deg forståelse for hvordan jobbe med dette i bedriftsmarkedet.
Du vil stille sterkt i kampen om jobbene både i det offentlige og i det private næringslivet. Mange bedrifter, som Coca-Cola Norge og Visma, henvender seg til Kristiania for å rekruttere kandidater fra nettopp dette studiet.
Foreleserne du møter gjennom studiet har både lang erfaring fra kjente bedrifter og tung akademisk bakgrunn. Næringslivsledere fra kjente, store bedrifter som Schibsted, IKEA, Flytoget og SAS benyttes ofte som gjesteforelesere.
Denne bachelorgraden er internasjonalt anerkjent. Kristiania er en av få utdanninger i Europa som gjennom dette studiet nådde opp som "Top international sales schools" på2022 SEF Annual sin liste over de beste salgsutdanninger i verden.
Kommende startdatoer
Videre studier/jobbmuligheter
Jobbmuligheter
Etter studiet kan du for eksempel jobbe som:
- Key Account Manager(KAM), ansvar for å utvikle strategiske samarbeid med eksisterende kunder og opprette nye gode kundeforhold.
- Salgssjef, ansvar for bedriftens overordnede salgsvirksomhet og for å lede og videreutvikle salgsteamet.
- Markedssjef, ansvar for markedsavdelingen og for å utvikle gode kunderelasjoner. Markedsjefen er også ofte en del av bedriftens ledergruppe.
- Produktsjef, ansvar for design, lansering og salgskampanjer for et bestemt produkt/ produktlinje.
- Selger, ansvar for å representere selskapet slik at produktene blir solgt, enten til markedet, til private eller til offentlige virksomheter.
- Forretningsutvikler, arbeidsoppgaver som å vurdere og analysere markedet, å etablere nye virksomheter/ forretningsenheter, å lage forretningsplaner og utforme forretningsmodeller.
Opptakskrav/Søknad
For å kunne søke på studiet må du ha ett av punktene nedenfor:
- Generell studiekompetanse
- Generell studiekompetanse etter fagopplæring med fag/svennebrev eller yrkespraksis og utdanning etter 23/5-regelen
- Realkompetanse
Studiefakta, Tittel m.m
Bachelorgrad (180 studiepoeng).
Kostnader
Lånekassen
Studiet kvalifiserer til støtte fra Lånekassen.
Pris per semester: 38 800 kr
Hvorfor velge Kristiania ?
Relevante gjesteforelesere
Sosialt skolemiljø
Tett på arbeidslivet
Jeg vil vite mer!
Kristiania | Utdanning med tradisjon for forandring
Kristiania tilbyr høyere utdanning i Oslo, Bergen og på nett. Vi jobber tverrfaglig og tett på arbeidslivet, og våre fagskole-, bachelor- og masterstudier er kjent for praksis/internship-muligheter. Vi har over 100 utdanninger, fordelt på fire fagfelt: HR, markedsføring og kommunikasjon...