Kreativ markedskommunikasjon
Bachelor i kreativ markedskommunikasjon
Bachelor i kreativ markedskommunikasjon gir deg en smakebit av alt kommunikasjonsbransjen har å by på. Her blir du klar for å gå rett ut i jobb og å være en ressurs fra første dag!
Hva lærer du?
Utdanningen er et bredt og praktisk studium, hvor vi jobber mye i grupper og med med oppdrag fra reelle kunder. Her vil du lære om målgrupper, psykologien bak merkevarer og grunnen til at folk gjør og tenker som de gjør. Det unike med studiet er kombinasjon av det kreative med det analytiske. Det kvalifiserer våre studenter for jobber både i bedriftenes markedsa delinger og i kommunikasjonsbyråer.
Foreleserne på studiet har mange år bak seg fra bransjen og tar dette med seg inn i klasserommet. Vi har ofte gjesteforelesere med lang erfaring, som gir våre studenter innsikt i det siste nye i bransjen.
Gjennom studiet vil du blant lære om emner som:
- Kreativ skriving og kreativ metode
- Tekstforfatting
- Digital innholdsutvikling
- Big Data og digitale medier
- Kommunikasjonsteori og retorikk
Hvorfor tar vi med oss Kvikk Lunsj når vi skal på tur, men aldri når vi skal på kino? Denne type spørsmål jobber vi med på Bachelor i kreativ markedskommunikasjon. Studiet gir deg kompetanse både i den kreative og den kommersielle siden av det å drive med markedskommunikasjon. Det gjør at våre studenter er svært godt rustet til å møte den stadig skiftende mediehverdagen og finne sin plass både i markedsavdelinger og i reklame- og kommunikasjonsbyråer.
Studiet har en god balanse mellom det kreative og det merkantile feltet, og du får kunnskapen som trengs for å utvikle, gjennomføre og lede reklamekampanjer og andre prosjekter innen kommunikasjon. Dette er kunnskap som er med på å gjøre deg til en ettertraktet kandidat i de kreative næringene og i bedrifters markedsavdelinger.
Er du interessert i et studium som gjør deg godt forberedt til å jobbe med reklame – da er du velkommen til oss på Bachelor i kreativ markedskommunikasjon!
Kommende startdatoer
Videre studier/jobbmuligheter
Veldig mange av våre studenter går raskt rett ut i jobb. Våre studenter er i dag kreatører, prosjektledere, rådgivere og markedssjefer. Utdanningen er allsidig og gir store valgfriheter når det kommer til karriere.
Tidligere studenter jobber blant annet innen performance og content, og har titler som:
- Prosjektleder i reklame- og kommunikasjonsbyråer
- Tekstforfatter
- Kreatør
- Innholdsprodusent
- Markedskoordinator
- Markedsansvarlig i salgs- og markedsavdelinger
Med en bachelor i kreativ markedskommunikasjon vil du få en solid utdanning som vil hjelpe deg inn i den kreative bransjen og åpne døren for en spennende karriere.
Opptakskrav/Søknad
For å kunne søke på studiet må du ha ett av punktene nedenfor:
- Generell studiekompetanse
- Generell studiekompetanse etter fagopplæring med fag/svennebrev eller yrkespraksis og utdanning etter 23/5-regelen
- Realkompetanse
Studiefakta, Tittel m.m
Praksismuligheter
Arbeidslivet ber om praksisnære studier. Ved Kristiania blir dette tatt på alvor, og du får derfor muligheten til å søke om praksis i 4. semester. Her du vil kunne prøve ut den teoretiske kunnskapen som du har fått de første årene på studiet ditt ute i en bedrift.
Tilbakemeldingene fra næringslivet er at studentene gjennom dette valgemnet tilfører ny kunnskap til bedriften, og at de kan settes i arbeid fra dag én takket være solid teoretisk kompetanse fra studiene sine.
Kostnader
Lånekassen
Studiet kvalifiserer til støtte fra Lånekassen.
Pris per semester: 38 800 kr
Hvorfor velge Kristiania ?
Relevante gjesteforelesere
Sosialt skolemiljø
Tett på arbeidslivet
Jeg vil vite mer!
Kristiania | Utdanning med tradisjon for forandring
Kristiania tilbyr høyere utdanning i Oslo, Bergen og på nett. Vi jobber tverrfaglig og tett på arbeidslivet, og våre fagskole-, bachelor- og masterstudier er kjent for praksis/internship-muligheter. Vi har over 100 utdanninger, fordelt på fire fagfelt: HR, markedsføring og kommunikasjon...