Markedsføring og merkevareledelse
Bachelor i markedsføring og merkevareledelse
Vil du påvirke samfunnet og skape attraktive merkevarer? Da er dette utdanningen for deg! Som Norges eneste, tilbyr vi en bachelorgrad i markedsføring og merkevareledelse.
Hva lærer du?
Denne utdanningen gir deg svarene på hvorfor noen velger det ene produktet fremfor det andre – hvorfor noen merker kan gi deg gåsehud, mens andre ikke får deg til å føle noe som helst. Dette er den eneste markedsføringsutdanningen i Norge med spesialisering i merkevare, og her lærer du hvordan du som markedsfører kan påvirke disse prosessene.
Du vil blant annet lære om:
- Organisasjon, ledelse og digital forretningsforståelse
- Forbrukersosiologi
- Kundeverdi og prisstrategi
Du får også mulighet til å søke praksis hos en bedrift som en del av utdanningen, noe som gir deg et fortrinn på arbeidsmarkedet.
Hvorfor velger vi egentlig de produktene og merkene vi gjør? Hvorfor velger noen å holde seg lojale til ett merke nesten hele livet? Hvilken rolle spiller branding for måten både kunder og ansatte opplever en bedrift? Ved å forstå og å kunne påvirke markeder, kan du hjelpe bedrifter og organisasjoner å manøvrere seg i dette landskapet.
Som ferdig utdannet vil du ha mange jobbmuligheter innen flere ulike bransjer. Du går ut i en bransje som er i kontinuerlig endring. Derfor har vi utviklet denne bachelorgraden i tett samarbeid med næringslivet, for å gi deg dyp og grundig forståelse av digital markedsføring, markedskommunikasjon, merkevarebygging og markedsstrategi. Dette studieprogrammet har ifølge studiebarometeret noen av Norges mest fornøyde studenter.
Kommende startdatoer
Videre studier/jobbmuligheter
En bachelor i markedsføring og merkevareledelse byr på spennende jobbmuligheter i markedsavdelinger, reklame- og mediebyråer, eller i analysebedrifter som jobber med informasjon og samfunnskontakt. Det er også mange muligheter innen det offentlige, i politikken eller i kultursektoren.
Du kan blant annet jobbe som:
- Merkevareleder
- Markedssjef
- Digital markedsfører
- Markedsføringskonsulent
- Brand manager
Markedsføring og merkevareforståelse er avgjørende for å kunne utnytte muligheter i nye kommunikasjonskanaler, skape langvarig vekst for en bedrift, eller å forme publikums inntrykk av en bedrift eller organisasjon. Dette har gjort markedsføringsstudenter fra Høyskolen Kristiania ettertraktede på arbeidsmarkedet. Etter endt studium har våre studenter blant annet fått jobb i bedrifter som:
- TESLA
- TV 2
- Foodora
Opptakskrav/Søknad
For å kunne søke på studiet må du ha ett av punktene nedenfor:
- Generell studiekompetanse
- Generell studiekompetanse etter fagopplæring med fag/svennebrev eller yrkespraksis og utdanning etter 23/5-regelen
- Realkompetanse
Studiefakta, Tittel m.m
Praksismuligheter
I fjerde semester har du mulighet til å søke studiepraksis. I praksisperioden vil du kunne teste ut dine teoretiske kunnskaper i en bedrift.
Tilbakemeldingene fra næringslivet er at studebntene gjennom dette valgemnet tilfører ny kunnskap til bedriften, og at de kan settes i arbeid fra dag én takket være solid teoretisk kompetanse fra studiene sine.
Kostnader
Lånekassen
Studiet kvalifiserer til støtte fra Lånekassen.
Pris per semester: 38 800 kr
Hvorfor velge Kristiania ?
Relevante gjesteforelesere
Sosialt skolemiljø
Tett på arbeidslivet
Jeg vil vite mer!
Kristiania | Utdanning med tradisjon for forandring
Kristiania tilbyr høyere utdanning i Oslo, Bergen og på nett. Vi jobber tverrfaglig og tett på arbeidslivet, og våre fagskole-, bachelor- og masterstudier er kjent for praksis/internship-muligheter. Vi har over 100 utdanninger, fordelt på fire fagfelt: HR, markedsføring og kommunikasjon...