Digital markedsføring og ledelse
Bachelor i digital markedsføring og ledelse
Lurer du på hvordan man jobber med markedsplan og merkevarebygging for å treffe forbrukeren med effektive budskap? Hvordan merkevareledelse og sterke merkevarer skaper verdi? Og hvordan digitalisering innvirker på samfunnet? Da er denne yrkesrettede bachelorgraden noe for deg!
Markedsføringsbransjen blir stadig mer kompleks. Fremtiden krever markedsførere som forstår hele forretningsmodellen og som jobber sammenhengende på tvers av alle kanaler og samarbeider med andre fagområder, som for eksempel IT og salg.
Markedsføringsfaget flyter stadig over i flere digitale kanaler. Det gir store muligheter, men krever at markedsførere mestrer alle disse kanalene, tenker strategisk og behersker operative analyser og kontinuerlig optimaliseringsarbeid. Det er viktig at fremtidens markedsførere både har det overordnede ledelsesblikket og forståelsen, samtidig som du behersker metoder og skaper muligheter med digitale kanaler og konkrete digitale verktøy.
Studiet er svært yrkesrettet og legger til rette for stor grad av valgfrihet med 30 studiepoeng frie emner, og som en av få utdanninger i Norge tilbyr vi internship som del av bachelorgraden. Dette er en unik mulighet til å opparbeide deg erfaring og kompetanse som er høyt verdsatt i arbeidslivet.
Hva lærer du?
Hos oss vil du møte et solid og imøtekommende fagmiljø som er svært dedikert til faget, undervisning og veiledning. Vi er genuint interessert i å gi deg en robust og anvendelig utdanning, og bidra til at du skal få en fin studietid hos oss.
En bachelor i digital markedsføring og ledelse er flerfaglig. Med innsikt i, og verktøy fra, flere ulike felt, står du bedre rustet til å håndtere fremtidens hverdag innen markedsføring og ledelse.
Du lærer blant annet om:
- Hvordan du planlegger og gjennomfører en markedsplan og jobber med merkevarebygging
- Hvordan produkter og tjenester utvikles og markedsføres via tradisjonelle metoder og digitale flater
- Hvordan den (digitale) forbrukeren tenker, og dermed tar beslutninger, og hvordan bedriften kan treffe forbrukeren med et effektivt budskap
- Hvordan du kan organisere og lede en virksomhet eller et prosjekt, både strategisk og taktisk
- Hvordan kunder og bedrifter tar valg og påvirkes av økonomiske, politiske, teknologiske og miljømessige rammebetingelser både nasjonalt og internasjonalt
- Hvordan bedrifter jobber med og kommuniserer sine aktiviteter på en etisk forsvarlig og bærekraftig måte
- Hvordan digitalisering innvirker på samfunnet og hvordan den digitale utviklingen kan forklares i et historisk perspektiv
Nært tilknyttet næringslivet
Flere av foreleserne du møter har praktisk erfaring fra næringslivet, gjennom stillinger innenfor bank, finans, PR- og kommunikasjon, merkevareledelse, kosmetikkbransjen og flere har vært gründere og startet sine egne selskaper. I tillegg har de lang erfaring fra undervisning både i Norge og i utlandet, og vil gjennom gode undervisningsformer og aktiv læring bidra til at du når målene dine.
Vi arbeider for å skape god kontakt med potensielle arbeidstakere og bidrar gjerne med innspill til hvordan du kan gjøre deg mer attraktive for fremtidige arbeidsgivere.
Internship
I femte semester (på tredjeåret) har du mulighet til å ta valgfrie emner eller søke internship.
Kommende startdatoer
Videre studier/jobbmuligheter
Med kompetanse, ferdigheter og generell kompetanse fra digital markedsføring og ledelse gir graden deg en anvendelig bakgrunn som har høy relevans for flere deler av arbeidslivet og videre studier.
Studiet inneholder relevant teori en markedsfører må kunne i dag, men i tillegg legges det stor vekt på praktisk tilnærming slik at du kan forstå hvordan denne teorien brukes i det virkelige liv. Ved å bruke case-studier og gjennomgående eksempler fra næringslivet, gir vi deg et godt fundament, både teoretisk og praktisk, til å tre inn i arbeidslivet som en moden og kunnskapsrik markedsfører.
Jobbmuligheter etter bachelor i digital markedsføring og ledelse
Kunnskaper, ferdigheter og kompetanse innenfor digital markedsføring og ledelse er et viktig steg på veien mot en spennende jobb, både i Norge og utlandet.
Relevante arbeidsgivere er:
- Reklame- og mediebyråer
- Kommunale og statlige etater
- Digitale innholdsproduksjonsbyråer
- Markedsavdelingen i store og mellomstore bedrifter
- Oppstartsbedrifter
Typiske titler i en markedsavdeling kan være:
- Produktsjef
- Brand manager
- Digital markedsfører
- Markedsanalytiker
- Markedssjef
- Innholdsprodusent
- SOME-ansvarlig
Videre studier
En bachelor i digital markedsføring og ledelse er en døråpner til videre studier. Du kan søke på mastergradsprogrammer ved læresteder både i Norge og i utlandet. Noen eksempler på spesialiseringer på masternivå:
- Strategisk markedsføringsledelse
- Merkevareledelse
- Innovasjonsledelse
- Marketing & creativity
- Marketing science
Opptakskrav/Søknad
Generell studiekompetanse.
Studiefakta, Tittel m.m
Bachelorgrad, 180 studiepoeng.
Kostnader
Kontakt skolen for informasjon om kostnader.
Hvorfor velge Oslo Nye Høyskole?
Nettbaserte forelesninger
Støttet av lånekassen
Ettertraktet utdanning
Jeg vil vite mer!
Spennende studiemuligheter ved Oslo Nye Høyskole
Oslo Nye Høyskole tilbyr fleksibel utdanning som legger til rette for læringsglede og livslang læring. Oslo Nye Høyskoles samfunnsoppdrag er forskning og utdanning av høy kvalitet. På campus i Oslo eller på nett. Vi er en uavhengig breddehøyskole med...