Bachelor i markedsføringsledelse
Hvorfor markedsføringsledelse?
Markedsføring handler om å tilpasse varer og tjenester til markedets behov samt å dirigere strømmen av varer og tjenester til forbruker. Det handler også om å utvikle konkurransedyktige og lønnsomme produkter som skaper levedyktige bedrifter.
Du som velger å ta en utdanning i markedsføring får en kombinasjon av kunnskap innen både markedsføringsfag og ledelses- og økonomifag.
Dette lærer du på bachelor i markedsføringsledelse
Studiet har hovedvekt på markedsføring, strategi og ledelse gjennom å tilnærme teori til praktiske problemstillinger.
Du vil blant annet lære om forbrukeratferd og hvordan kundene tenker og handler. Denne kunnskapen bidrar til at du vil kunne jobbe for å forbedre eksisterende, eller utvikle nye produkter tilpasset kundenes behov. Du vil også lære hvordan du bygger anerkjente merkevarer for disse produktene. Videre lærer du om hvordan kundene påvirkes ved hjelp av reklame og salg. Strategi, ledelse, økonomi, markedsanalyse, kreativitet og distribusjon er også del av studiet.
Få en påminnelse
USN - Universitetet i Sørøst-Norge
USN er universitetet nær deg. Vi tilbyr utdanning og moglegheiter der du er – i landet og i livet. Universitetet vårt tilbyr profesjons- og arbeidslivsretta utdanningar. Hos oss møter du innovativ undervisning og utfordrande studiar som gir deg kompetansen samfunnet...
Les mer og vis alle utdanninger ved Universitetet i Sørøst-Norge