Markedsføringsledelse
Ta en Master i Markedsføringsledelse
En master i markedsføringsledelse gir deg solid kompetanse, med mulighet til å skreddersy din faglige profil basert på dine egne interesser.
Hva lærer du?
Markedsføring handler om å jobbe strategisk med å skape verdi for både bedrifter og kunder. Denne utdanningen gir deg faglig tyngde og inngående innsikt i hvordan trender og teknologi endrer verdenen og markedene rundt oss. Studiet er forankret i det som er markedsførerens unike bidrag i organisasjonen – kunnskap om forbrukeren og forbrukeratferd.
I tillegg er Master i markedsføringsledelse et forskningsbasert studium som gir deg det nyeste av kunnskap innen fagfeltet. Den unike kombinasjonen av faglig tyngde og praktisk relevans gjør deg godt rustet til å ta fatt på krevende lederutfordringer når du kommer ut i arbeidslivet.
En master i markedsføringsledelse gir deg:
- fordypning i hvordan forstå og skape verdi for bedrifter og kunder
- praktiske oppgaver fra næringslivet
- ferdigheter i å omsette innsikt til virkningsfull markedsføring
I tillegg til spesialiseringen innen markedsføringsledelse, kan du vinkle fagprofilen din mot det området du ønsker å jobbe med.
Eksempler på slike moduler er:
- Strategisk kommunikasjon
- Innovasjon
- HR
Kommende startdatoer
Videre studier/jobbmuligheter
Norsk næringsliv har et voksende behov for markedsføringskunnskaper, og Næringslivets Hovedorganisasjon (NHO) har i flere år påpekt at norske bedrifter trenger kompetanse innen verdiskaping og merkevarebygging.
Denne mastergraden gir deg både praktiske ferdigheter og en akademisk spisskompetanse. Det vil gjøre deg attraktiv for markedsavdelinger, kommunikasjonsavdelinger, mediehus og byråer, i så vel privat som offentlig sektor. Samtidig vil du etter mastergraden være kvalifisert for doktorgradsstudier innen markedsføring.
Tidligere studenter har fått stillinger som blant annet:
- Produktsjef i Mills
- Brand manager i Orkla
- Prosjektleder i TNS Gallup
- Consultant for Capgemini
- SEO-manager i Viva Media Group
Opptakskrav/Søknad
For opptak til Master i markedsføringsledelse kreves det at søkeren har bachelorgrad eller tilsvarende studieløp av minst 180 studiepoeng.
Minimum 80 studiepoeng av disse skal være innenfor ett av følgende fagområder:
- økonomisk-administrative fag,
- samfunnsvitenskap eller
- økonomi
Fagkrav til fordypningsfagene i bachelorutdanningen:
- Minst 15 studiepoeng i metodefag
- Minst 15 studiepoeng i administrasjonsfag
Karakterkrav
For å være kvalifisert må gjennomsnittskarakter være på C eller bedre. C tilsvarer minimum 2,5.
Studiefakta, Tittel m.m
Mastergrad (120 studiepoeng).
Kostnader
Lånekassen
Studiet kvalifiserer til støtte fra Lånekassen.
Pris per semester: 55 000 kr
Hvorfor velge Kristiania ?
Relevante gjesteforelesere
Sosialt skolemiljø
Tett på arbeidslivet
Jeg vil vite mer!
Kristiania | Utdanning med tradisjon for forandring
Kristiania tilbyr høyere utdanning i Oslo, Bergen og på nett. Vi jobber tverrfaglig og tett på arbeidslivet, og våre fagskole-, bachelor- og masterstudier er kjent for praksis/internship-muligheter. Vi har over 100 utdanninger, fordelt på fire fagfelt: HR, markedsføring og kommunikasjon...