Master i økonomi og ledelse - spesialisering markedsføringsledelse
Masterstudiet er delt inn i ledelsesemner som fokuserer på markedsføringsledelse i et tjenesteperspektiv som spesialiseringsområde, og økonomiemner som fokuserer på økonomistyring. Med utgangspunkt i disse to fagområdene vil du få en solid plattform innen økonomi og ledelse.
Studiet tar utgangspunkt i at virksomheter stadig står overfor to sentrale faktorer relatert til ytre og indre effektivitet; «å gjøre de riktige tingene», og «å gjøre tingene riktig». For å oppnå en balanse mellom disse må virksomheter kontinuerlig forbedre prosesser eller differensiere tjenester for å øke konkurranseevnen.
Gjennom dette masterstudiet vil du få spesialkompetanse i markedsføringsledelse og verdiskapning. I tillegg vil du lære hvordan virksomheter kan øke konkurransekraften gjennom å skape gode opplevelser for eksisterende kunder, tiltrekke seg nye kunder og samtidig skape vekst og verdier for aksjonærene, og gi et bidrag tilbake til samfunnet.
Studiet er for deg med økonomi bakgrunn, men også for deg som har en annen grunnutdanning innen markedsføring, markedskommunikasjon, public relations (PR) og digital markedsføring.
Kommende startdatoer
Få en påminnelse
Høgskolen i Innlandet
Høgskolen i Innlandet (HINN) ble etablert 1. januar 2017 etter Kongelig resolusjon om å fusjonere Høgskolen i Hedmark og Høgskolen i Lillehammer. Høgskolen tilbyr utdanning på bachelor-, master- og ph.d.-nivå, i tillegg til etter- og videreutdanning. Den norske filmskolen inngår...