Markedsføringsledelse (masteremne)
Ønsker du deg mer avansert og spesialisert kunnskap innenfor markedsføringsledelse? Vi hjelper deg å utvikle din evne til å anvende denne kunnskapen i ditt arbeid!
I emnet gis det en innføring i foretaksstrategier og hvordan dette legger føringer for valg av markedsstrategier, herunder bla. SWOT-analyse, generiske strategier, konkurransestrategier og vekststrategier. Videre behandles temaer som bla. segmentering og valg av målgrupper, forbrukeratferd og posisjonering. Hovedfokuset i emnet er følgende: Produkt- og merkeledelse, prisstrategi, distribusjon og markedskommunikasjon. Digitalisering og bærekraft inngår som en naturlig og integrert del av dette.
Få en påminnelse
USN - Universitetet i Sørøst-Norge
USN er universitetet nær deg. Vi tilbyr utdanning og moglegheiter der du er – i landet og i livet. Universitetet vårt tilbyr profesjons- og arbeidslivsretta utdanningar. Hos oss møter du innovativ undervisning og utfordrande studiar som gir deg kompetansen samfunnet...
Les mer og vis alle utdanninger ved Universitetet i Sørøst-Norge