Kommunikasjonsrådgiverstudiet
Studiet legger til rette for at du kan bidra til vellykket kommunikasjon i egen virksomhet. Det stilles stadig større krav til virksomheters interne og eksterne kommunikasjon. Alle organisasjoner, offentlige virksomheter og private bedrifter har behov for å kommunisere riktig med sine målgrupper. Dette er blant annet viktig for å kunne forvalte sitt eget omdømme.
Flere virksomheter legger vekt på god kommunikasjon, og det er et interessant arbeidsmarked for deg med kommunikasjonsfaglig kompetanse, gjerne i kombinasjon med kompetanse innen andre fagområder.
Studiet består av to emner på til sammen 60 studiepoeng, og har følgende faglige fokusområder:
Kommunikasjon og samfunn: (studieåret 2024/2025)
- Medier, kommunikasjon og samfunn
- Prosjektledelse og team
- Samfunnsvitenskapelig metode og markedsanalyse
- Lobbyvirksomhet og samfunnskontakt
- Informasjonsberedskap og krisekommunikasjon
Kommunikasjon og organisasjon: (studieåret 2025/2026)
- Intern og ekstern informasjon og kommunikasjon i virksomheter
- Kommunikasjon og ledelse
- Kommunikasjon i en digital verden
- Kommunikasjonsstrategi
- Organisasjon, endring og kommunikasjon
Kommende startdatoer
Få en påminnelse
Høgskolen i Innlandet
Høgskolen i Innlandet (HINN) ble etablert 1. januar 2017 etter Kongelig resolusjon om å fusjonere Høgskolen i Hedmark og Høgskolen i Lillehammer. Høgskolen tilbyr utdanning på bachelor-, master- og ph.d.-nivå, i tillegg til etter- og videreutdanning. Den norske filmskolen inngår...