Digital kommunikasjon og markedsføring
Med dette studiet lærer du å planlegge, gjennomføre og analysere strategier for kommunikasjon og markedsføring til ulike formål, som eksempelvis reklamekampanjer. Du vil få innsikt i hva som skal til for å skape engasjement i sosiale medier, hvordan man bygger sterke og positive merkevarer gjennom kommunikasjon, hvilke kommunikasjonskanaler man skal velge og hvordan man skal bruke dem. Du vil opparbeide deg ferdigheter som gjør deg i stand til å analysere data og forstå hvordan du skal bruke denne innsikten til å utvikle gode markedsstrategier. Du vil i løpet av studiet også tilegne deg solid forretningsforståelse og trene på å foreta økonomiske vurderinger og analyser, gjennom fag som statistikk, finans og regnskap. Dette er kompetanse som er relevant og nyttig å ha, uavhengig av bransje og rolle. Studiet forbereder deg på et arbeidsmiljø i kontinuerlig utvikling med behov for oppdaterte kandidater med digitale ferdigheter. Dette er noen av temaene du vil lære om:Medieforståelse. Forstå maktbalansen, strukturene og algoritmene som påvirker hvem vi er på sosiale medier, hva vi gjør og hvilke meninger vi har. SEM og SEO: Lær hvordan man gjør merkevarer synlige og attraktive, både for målgrupper og Google. Kanalstrategi: Forstå hvordan man lager effektivt og overtalende innhold for ulike flater og kanaler. Digitale verktøy. Skaff deg innsikt gjennom datadrevne metoder og analyseverktøy som Google Analytics og Facebook Campaign.
Kommende startdatoer
Velg mellom 3 startdatoer
Få en påminnelse
Handelshøyskolen BI
BI er Norges eneste trippel-akkrediterte handelshøyskole. Et vitnemål fra BI gir deg derfor tyngden du trenger til å jobbe med det du vil. I dagens arbeidsmarked er det mange om beinet. Arbeidsgiverne vil ha de beste kandidatene fra de beste...
Highlights