Sekretærutdanning
Sekretærutdanning
Sekretærer arbeider med saksbehandling, e-postkorrespondanse og andre administrative oppgaver. Høres dette ut som noe for deg? Ta utdanningen utenlands gjennom Sonor!
Om utdanningen
Sekretærutdanningen gir deg den nødvendige kunnskapen til å arbeide med kontordrift og administrative oppgaver. I løpet av utdanningen vil du få en virksomhetsforståelse og lære om alt fra kommunikasjon og markedsføring til økonomi og regnskap. Sekretærutdanningen gir også et godt grunnlag videre og mer spesialisert utdanning, for eksempel innen ledelse, HR, forretningsutvikling eller servicestrategi.
Du vil blant annet lære om:
- Prosjektarbeid
- Saksbehandling
- Økonomi og regnskap
- Service
- Kundebehandling
- Administrative oppgaver
Karrieremuligheter
I enkelte bransjer kreves en mer spesialisert kompetanse, for eksempel om du ønsker å bli statssekretær, helsesekretær eller administrasjonssekretær. I dette tilfellet legger denne utdanningen grunnlaget for en videre spesialistutdanning. Men etter endt utdanning vil du likevel ha kunnskapen og ferdighetene til å innta sekretærrollen i ulike bransjer, både privat, kommunalt og statlig. Med erfaring og en eventuell videreutdanning, vil du også kunne stille sterkt til ulike lederroller.
Kommende startdatoer
Kostnader
Kontakt skolen for informasjon om kostnader.
Jeg vil vite mer!
University of Greenwich
University of Greenwich ligger i London i vakre, historiske omgivelser. Universitetet har et bredt studietilbud innenfor arkitektur, business, ingeniørfag, humanistiske fag og mer. Her finner du et yrende internasjonalt studentliv og undervisning av høy kvalitet. University of Greenwich har høyt...