Teknologiledelse
Bachelor i Teknologiledelse
Ønsker du å lære om hvordan lede utvikling av ny teknologi og innovative digitale forretningsmodeller? Da er dette utdanningen for deg!
Hva lærer du?
Denne utdanningen passer for deg som ønsker å jobbe med ledelse basert på teknologiforståelse. Dette forutsetter god innsikt i teknologiens egenart, samtidig som man må forstå de sosiale og organisatoriske mulighetene og truslene som ligger i teknologianvendelse. Det sosio-tekniske perspektivet på samspillet mellom teknologiske og sosiale systemer danner derfor grunnlaget for studiet.
Bachelorgraden i teknologiledelse gir deg en innføring i temaer som digital ledelse, digitale arbeidsformer og digitaliseringsprosesser.
Du lærer blant annet om:
- IT-baserte innovasjonsprosesser
- grunnleggende programmering
- informasjonssikkerhet
- organisasjon og ledelse
- forretningsstrategi
Gjennom tverrfaglige prosjekter samarbeider du med studenter innen fagområder som økonomi, entreprenørskap, cybersikkerhet og informasjonsteknologi.
Kommende startdatoer
Videre studier/jobbmuligheter
Vi lever i en tid der teknologi spiller en viktig rolle i praktisk talt alle bransjer. Behovet for teknologikompetanse hos bedriftene er stort – også for ledere.
Med denne bachelorgraden er du kvalifisert for stillinger som:
- Trainee-stillinger innen ledelse
- Ulike lederroller innen teknologiprosjekter
- Lederrolle i oppstart av bedrift
Opptakskrav/Søknad
På dette studiet må du innfri krav om generell studiekompetanse eller tilsvarende.
Studiefakta, Tittel m.m
Bachelorgrad, 180 studiepoeng
Kostnader
Kontakt skolen for informasjon om kostnader.
Hvorfor velge Kristiania ?
Relevante gjesteforelesere
Sosialt skolemiljø
Tett på arbeidslivet
Jeg vil vite mer!
Kristiania | Utdanning med tradisjon for forandring
Kristiania tilbyr høyere utdanning i Oslo, Bergen og på nett. Vi jobber tverrfaglig og tett på arbeidslivet, og våre fagskole-, bachelor- og masterstudier er kjent for praksis/internship-muligheter. Vi har over 100 utdanninger, fordelt på fire fagfelt: HR, markedsføring og kommunikasjon...