Master of Information Systems: Digital Business Systems
Master of Information Systems: Digital Business Systems
Kunne du tenke deg å lede arbeid med organisasjonsutvikling og implementering av IT-løsninger? Her lærer du om mulighetene som finnes i teknologi, slik at du kan forbedre og skape helt nye løsninger.
Hvorfor studere Information Systems?
Informasjonssystemer skal bygge bro mellom de tekniske mulighetene som IT gir og forretningsbehov bedrifter, organisasjoner, selskaper og enkeltindivider har. Med denne utdanningen kan du videreutvikle dine analytiske evner, slik at du vil kunne gå inn i ledende stillinger knyttet til organisasjonsutvikling og implementering av forretningsbaserte IT-løsninger.
Studiets oppbygning
Gjennom studiet vil du få kunnskap om informasjonssystemer på individ-, organisasjon- og samfunnsnivå. Med utgangspunkt i reelle caser fra næringsliv og offentlige virksomheter, lærer du å se mulighetene som finnes i teknologi, slik at du kan forbedre og skape helt nye løsninger.
Hva lærer du?
Med en Master of Science in Digital Business Systems lærer du deg å analysere, konfigurere og iverksette sentrale forretningssystemer.
Du vil bli i stand til å designe, tilrettelegge og anbefale forretningsløsninger som:
- ressursplanlegging for bedrifter(ERP)
- kunderelasjonshåndtering (CRM)
- styringssystemer for forsyningskjeder
- forretningsinnsikt/ business Intelligence(BI)
- verktøy for webanalyse
I løpet av studietiden din hos oss vil vi i tillegg gå i dybden på teamer som:
- internet of things in business (utveksling av data mellom fysiske ting)
- digital markedsføring, kundereiser og forbrukernes nevrovitenskap
- informasjonsvisualisering og dashboard
- IT-styring
Kommende startdatoer
Videre studier/jobbmuligheter
Dette er en ettertraktet utdanning som er designet for fremtidens arbeidsmarked. Behovet for gode IT-kandidater er enormt, og med dette studiet får du verktøyene og kunnskapene bransjen er på utkikk etter.
Etter endt studietid kan du blant annet jobbe som:
- Forretningsanalytiker
- ERP- og CRM-konsulent
- Digital markedsfører
- IT-leder
- Prosjektleder innen forretningsutvikling
Flere av våre tidligere studenter i dette kurset har fått relevante jobber i selskaper som SAP, Xledger, SAS og Microsoft.
Opptakskrav/Søknad
For å kunne søke på studiet må du oppfylle følgende krav:
- Du må ha en bachelorgrad innen ett av følgende områder:
- IT
- ledelse
- økonomi
- e-business
- markedsføring
- Karaktersnitt fra bachelorgraden din er minimum C. Karakter C tilsvarer minimum 2,7. Relevant praksis, eller andre spesielle hensyn, kan i noen tilfeller veie opp for ikke oppfylt karakterkrav.
- Du må også sende inn et motivasjonsbrev på engelsk (500 ord).
Studiefakta, Tittel m.m
Praksismuligheter
Under arbeidet med masteroppgaven vil du tilegne deg spesialiserte problemløsningsevner og være i stand til å planlegge og gjennomføre trinnene i forsknings- og/eller utviklingsprosessen på en høy metodologisk standard. Det anbefales å ha et nært samarbeid med et selskap mens man arbeider med masteroppgaven.
Basert på observasjoner av bransjen og den eksisterende kunnskapsbasen, vil du utvikle et forskningsspørsmål. Du vil også kunne koble ditt arbeid med masteroppgaven til pågående forskningsprosjekter ved SEIT.
Kostnader
Lånekassen
Studiet kvalifiserer til støtte fra Lånekassen.
Pris per semester: 55 000 kr
Hvorfor velge Kristiania ?
Relevante gjesteforelesere
Sosialt skolemiljø
Tett på arbeidslivet
Jeg vil vite mer!
Kristiania | Utdanning med tradisjon for forandring
Kristiania tilbyr høyere utdanning i Oslo, Bergen og på nett. Vi jobber tverrfaglig og tett på arbeidslivet, og våre fagskole-, bachelor- og masterstudier er kjent for praksis/internship-muligheter. Vi har over 100 utdanninger, fordelt på fire fagfelt: HR, markedsføring og kommunikasjon...