HR og personalledelse
Bachelor i HR og personalledelse
Norges viktigste verdi er mennesker, og ikke olje. Dette studiet er starten på en spennende karriere for deg som vil jobbe med HR og ledelse.
Hva lærer du?
Mennesker er bedrifters viktigste ressurs. Derfor trenger både offentlig sektor og privat næringsliv fagpersoner som behersker rekruttering, riktig oppfølging av ansatte i henhold til lovverket og ledelse av medarbeidere. Med bachelor i HR og personalledelse kan du gå rett inn i hvilken som helst virksomhet og være en ressurs fra første arbeidsdag!
Studiet lærer deg gullrekka som arbeidsgivere etterspør:
- kunnskap om rekruttering
- utvikling av medarbeidere og ledere
- styrking av arbeidsmiljøet
- forvaltning av arbeidsgiveransvaret og arbeidsrett
Mer om undervisningen
Kristiania har gjennom mange år utdannet et tusentalls studenter innen HR, og HR-studiene hos oss har rekordhøy gjennomføringsprosent. Ikke nok med det – de aller fleste får relevant jobb innen seks måneder etter endt utdanning. Dette skyldes blant annet tett oppfølging fra dyktige faglige, mulighet for praksis under studiene, og at man jobber med praktiske caser fra arbeidslivet.
Gjennom praktiske caser og kjente gjesteforelesere får du et innblikk i hvilke utfordringer bedriftene står i. Arbeidslivet ber om praksisnære studier, og ved Høyskolen Kristiania har vi tatt dette på alvor. I ditt fjerde semester får du derfor muligheten til å ha praksis i en bedrift.
Vi som jobber med HR vet at mennesker som har det godt, presterer godt. På Kristiania vil du derfor bli inkludert i et klassemiljø der du får gode venner og der du samhandler faglig i grupper. Det forventes at du deltar aktivt i undervisningen og legger ned en stor egeninnsats. I tillegg til fagkompetansen, vil du også oppleve stor personlig utvikling. Arbeidslivet ønsker kandidater som kjenner seg selv, som kolleger elsker å jobbe sammen med, som skriver godt og som kan presentere muntlig. Alle disse ferdighetene vil du få trening i på Kristiania.
Etter endt studieløp kan du også velge å spesialisere deg i ytterligere ett år innen en av våre andre HR-utdanninger. På den måten får du to bachelorgrader på fire år.
Kommende startdatoer
Videre studier/jobbmuligheter
Jobbmuligheter
Med Bachelor i HR og personalledelse kan du både jobbe i HR-funksjonen og som teamleder med personalansvar. Med noen års erfaring kan du bli HR-sjef. Tidligere studenter har blant annet fått jobb som:
- Rekrutterer i Adecco, med ansvar for å finne riktig medarbeider til riktig stilling. Som rekrutterer må du også intervju og kvalitetssikre aktuelle kandidater, som oftest på oppdrag fra mange ulike kunder.
- HMS-leder i Holte AS, med ansvar for utvikling, innføring og implementering av bedriftens HMS-system. En HMS-leder skal også kunne veilede arbeidstakere og -givere i det systematiske HMS-arbeidet og sørge for at arbeidsmiljøet alltid møter gjeldende krav.
Opptakskrav/Søknad
For å kunne søke på studiet må du ha ett av punktene nedenfor:
- Generell studiekompetanse
- Generell studiekompetanse etter fagopplæring med fag/svennebrev eller yrkespraksis og utdanning etter 23/5-regelen
- Realkompetanse
Studiefakta, Tittel m.m
Praksismuligheter
Arbeidslivet ber om praksisnære studier, og ved Kristiania blir dette tatt på alvor. I det fjerde semesteret kan du søke om å delta i praksis i en bedrift. Noen studenter har også praksis i utlandet. Studentene blir oppmuntret til å skaffe seg arbeidserfaring i løpet av studietiden. Dette kan skje gjennom valgemner, internships og deltidsjobber.
Kostnader
Lånekassen
Studiet kvalifiserer til støtte fra Lånekassen.
Pris per semester: 38 800 kr
Hvorfor velge Kristiania ?
Relevante gjesteforelesere
Sosialt skolemiljø
Tett på arbeidslivet
Jeg vil vite mer!
Kristiania | Utdanning med tradisjon for forandring
Kristiania tilbyr høyere utdanning i Oslo, Bergen og på nett. Vi jobber tverrfaglig og tett på arbeidslivet, og våre fagskole-, bachelor- og masterstudier er kjent for praksis/internship-muligheter. Vi har over 100 utdanninger, fordelt på fire fagfelt: HR, markedsføring og kommunikasjon...