ESMOD Oslo - Fashion Brand Communication
Fashion Brand Communication | ESMOD Oslo
Kunne du tenke deg å jobbe med merkevarekommunikasjon i mote- og livsstilsbransjen? Da er Fashion Brand Communication utdanningen for deg.
ESMOD Oslos toårige fagskoleutdanning Fashion Brand Communication er rettet mot mote- og livsstilsindustrien, og tar for seg merkevarekommunikasjon i dette omfattende feltet. Fordi utdanningen inngår i ESMODs internasjonale utdanningsnettverk, vil perspektivet vi jobber ut fra også være internasjonalt.
Om utdanningen
Gjennom utdanningen vil du få en praktisk innføring i markedsføring og kommunikasjon innen mote- og livsstilsbransjen. Du vil lære å bygge kjennskap til en eksisterende merkevare, samt kommunisere produkter og tjenester mot spesifikke målgrupper.
Videre vil du få kunnskap om hvordan man jobber med produktutvikling, for å bygge en bredere og mer bærekraftig merkevare, gjennom tilpasning og utvidelse av merkevarens sortiment med nye produktgrupper.
Hva lærer du?
Studieplanen er utarbeidet etter ESMOD Internationals pensum for utdanningen ESMOD Fashion Business. For å få en helhetlig forståelse for moteindustrien og alle aktørene i bransjen, vil du få en innføring i stilhistorie, trender, tendenser og segmenter. Dette danner et godt grunnlag for å lære om branding og merkevareutvidelse.
Utdanningen består av følgende emner:
- Trender og livsstil
- Merkevareutvidelse og tilpasning
- Merkevarekommunikasjon
- Profesjonalisering
Utdanningen vektlegger både manuelt og digitalt kreativt arbeid. Design, produktutvikling og visualisering av idéer gjøres for hånd og med bruk av digitale verktøy, slik som Adobe Illustrator.
Gjennom studiet vil du tilegne deg en god forståelse for bruk av sosiale medier og ulike kommunikasjonsplattformer. I tillegg vil du lære å planlegge og gjennomføre en digital kampanje, og hvordan du måler effekten av denne.
Med kunnskapen og ferdighetene du sitter igjen med etter endt utdanning, vil du kunne definere en aktørs kommunikasjonsbehov og finne innovative løsninger på morgendagens markedsutfordringer. Du vil ha en inngående forståelse av mote- og livsstilsindustrien, og hvilken rolle enhver profesjonell aktivitet har i merkevarekommunikasjonen.
Kommende startdatoer
Videre studier/jobbmuligheter
Etter fullført og bestått utdanning kan du jobbe innenfor mote- og livsstilsbransjen med:
- Merkevareutvidelse
- Merkevaretilpasning
- Digital kommunikasjon
- Digital markedsføring
- Innholdsmarkedsføring
- Inbound marketing
- CRM (Customer relationship management)
- Community manager (etablere en "online community")
- VIP-influencing - Arbeid med sosiale medier
- Arbeid i PR-byrå
- Arbeid i agentur
- Arbeid i trendbyrå
- Arbeid med CMS (Content management system)
Dersom du ønsker å studere videre, kan du søke opptak til det tredje året ved ESMOD Paris’ utdanning ESMOD Fashion Business, på NKR-nivå 6.
Opptakskrav/Søknad
For å bli tatt opp som student på fagskolestudier må du oppfylle ettav følgende opptakskrav:
- Generell studiekompetanse
- Fullført og bestått videregående opplæring
- Fagbrev/svennebrev
ELLER
Realkompetanse for fagskole:
- Minimum 23 år i løpet av opptaksåret.
- Dokumentere 3 års fulltids arbeidserfaring, herunder regnes lønnet/ulønnet arbeid, verneplikt, folkehøyskole og frivillig arbeid/tjeneste.
- Arbeidsattester må inneholde start og sluttdato samt stillingsprosent/timeantall.
- Dokumentere norskkunnskaper fra grunnskole, videregående skole, norsk på høyere nivå eller norskprøve B2 for innvandrere fra Kompetanse Norge.
Studiefakta, Tittel m.m
Fagskoleutdanning, 120 studiepoeng.
Kostnader
Lånekassen
Studiet kvalifiserer til støtte fra Lånekassen,
Pris per semester: 64 200 kr
Hvorfor velge Kristiania ?
Relevante gjesteforelesere
Sosialt skolemiljø
Tett på arbeidslivet
Jeg vil vite mer!
Kristiania | Utdanning med tradisjon for forandring
Kristiania tilbyr høyere utdanning i Oslo, Bergen og på nett. Vi jobber tverrfaglig og tett på arbeidslivet, og våre fagskole-, bachelor- og masterstudier er kjent for praksis/internship-muligheter. Vi har over 100 utdanninger, fordelt på fire fagfelt: HR, markedsføring og kommunikasjon...