Master i barnehagekunnskap - barndom i et samfunn i endring
Dagens barndom kjennetegnes av mangfold og kompleksitet, en barndom innvevd i globale endringsprosesser. Gjennom denne masterutdanningen styrkes kunnskapen om barn i barnehagealder og barnehagens innhold og organisering. Lek og læring, mangfold og inkludering, trivsel og fysisk miljø samt barns kommunikasjon og meningsskaping gjennom tekst, symboler og bilder (literacy) er sentrale temaer i dette studiet. Gjennom arbeidet med masteroppgaven vil studentene får dypere innsikt i ulike forskningsmetoder og hvordan disse kan anvendes i arbeidet med å produsere ny kunnskap om barn, barndom og barnehager. Målet med studiet er å utdanne dyktige og reflekterte fagpersoner som kan være med å skape gode leke - og læringsmiljøer for barn, ivareta barns rettigheter samt bidra til å utvikle ny kunnskap i barnehagefeltet. Studiets oppbygging Studiet er forskningsbasert og pensum og undervisning bygger på nyere nasjonal og internasjonal forskning. Studiet er tverrfaglig og studentene vil bli kjent med ulike teorier og perspektiver på barn, barndom og barnehage.
Få en påminnelse
Dronning Mauds Minne Høgskole
Dronning Mauds Minne Høgskole (DMMH) ble grunnlagt i 1947, og er den eneste høgskolen i landet som har utdanning av barnehagelærere som hovedoppgave. Ved DMMH finner du ca. 1400 studenter og 150 ansatte. DMMH arbeider aktivt for å ivareta barns...
Les mer og vis alle utdanninger ved Dronning Mauds Minne Høgskolen
Highlights