Barnehagelærerutdanning
Barnehagens pedagogikk handler om å legge til rette for at alle barn kan oppleve å leke, undre seg og lære, ut fra sine egne forutsetninger. Barnehagelærerutdanningen er bygd opp som et tverrfaglig profesjonsstudium, der innholdet er organisert i seks tverrfaglige kunnskapsområder. Barns utvikling, lek og læring Natur, helse og bevegelse Samfunn, religion, livssyn og etikk Kunst, kultur og kreativitet Språk, tekst og matematikk Ledelse, samarbeid og utviklingsarbeid I tillegg kommer et fordypningsstudium og arbeid med en bacheloroppgave knyttet til fordypningen. I utdanningen er pedagogikk et sentralt og sammenbindende fag, som har et særlig ansvar for utdanningens progresjon og profesjonsinnretning. Utdanningen er organisert ved at de seks tverrfaglige kunnskapsområdene er fordelt på de tre studieårene. Alle kunnskapsområdene går parallelt gjennom hele studieåret. Før 3. studieår skal studentene ha valgt/søkt en av de fordypningsenheter som høgskolen tilbyr det aktuelle året. I vårsemesteret i 3. studieår skal studentene i tillegg gjennomføre arbeid med og skrive en individuell bacheloroppgave på bakgrunn av valgt fordypning (15 stp.).
Få en påminnelse
Dronning Mauds Minne Høgskole
Dronning Mauds Minne Høgskole (DMMH) ble grunnlagt i 1947, og er den eneste høgskolen i landet som har utdanning av barnehagelærere som hovedoppgave. Ved DMMH finner du ca. 1400 studenter og 150 ansatte. DMMH arbeider aktivt for å ivareta barns...
Les mer og vis alle utdanninger ved Dronning Mauds Minne Høgskolen
Highlights