En supportkonsulent gir teknisk støtte til kunder eller ansatte internt i bedriften.
Lønn og fremtidsutsikter for Supportkonsulent
Som supportkonsulent hjelper du mennesker, enten det er ansatte i eget selskap eller kunder i bedrifter, med å løse tekniske problemer. Yrket kalles også helpdeskmedarbeider.
Supportkonsulenten tar imot henvendelser på chat, telefon og e-post og løser problemer på tekniske tjenester som bedriften drifter, leverer eller anvender.
Vanlige arbeidsoppgaver for enSom supportkonsulent må du være flink til å kommunisere, formidle og samarbeide. Du må arbeide systematisk og nøyaktig og være i stand til å finne informasjon og løsninger på problemer. I mange tilfeller må du kunne beherske teknisk engelsk, siden brukerveiledninger ofte er engelskspråklige. Evne til å takle omstilling og endring i et fagfelt i stadig
Du kan utdanne deg på videregående nivå eller på høyere nivå på universitet og høgskoler.
Gjennomsnittslønn |
55 360 NOK * |
Per måned |
Lønnsstatistikk
-
55 360 NOK
-
53 560 NOK
-
56 190 NOK
-
55 460 NOK
-
40 920 NOK
-
42 100 NOK
-
44 060 NOK
-
46 570 NOK
-
47 590 NOK
-
49 330 NOK
-
52 480 NOK
-
55 360 NOK
-
4 NOK
-
4 NOK